XVI Jornades de Sensibilització de la Festa Major d’Esplugues

Comentaris tancats a XVI Jornades de Sensibilització de la Festa Major d’Esplugues

El proper diumenge 23 de setembre estarem a la Fira d’Entitats de la Festa Major d’Esplugues. És  el primer any que participem en aquestes jornades de sensibilització i estem molt il·lusionats! Durant el matí, igual que les altres associacions, donarem a conèixer el nostre treball diari sobre quines activitats portem a terme per millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA, quins projectes realitzem per aconseguir la seva plena inclusió socialeducativa i laboral i quins serveis oferim per a garantir un acompanyament integral a les famílies amb fills/es amb Trastorn de l’Espectre de l’Autisme.

Hem preparat diverses activitats de sensibilització, entre elles el taller “Posa’t a la seva pell” dirigit a joves i a infants. Aquesta gimcana està formada per diferents proves, que poden realitzar-se totes o només la primera, amb una durada de 10 minuts de durada cadascuna. El seu objectiu és transmetre com se sent i què sent un/a nen/a amb Trastorn de l’Espectre de l’Autisme;  per tal que la societat comprengui com és el dia a dia d’una persona amb TEA. D’aquesta manera, volem fer reflexionar als participants sobre:

– La dificultat d’identificació d’emocions per part de les persones amb TEA.

– Les dificultats de fer-se entendre sense llenguatge i el sentiment que tenen les persones amb autisme quan els altres no els entenen.

– La importància de l’ús de suports visuals per tal que les persones amb TEA puguin entendre el seu entorn.

Al mateix temps, aquell dia es realitzaran diverses activitats de sensibilització per totes les entitats participants com: Boccia, jocs i circuits adaptats, diversos tallers lúdics (maquillatge, xapes solidàries o “pinta i colorea”), photocall, activitats dirigides amb gossos i moltes més perquè passem un gran matí d’harmonia, alegria i sensibilització tots/es juntes/es!

T’esperem d’11 a 13.30 h als Jardins i zona de vianants  del Casal de Cultura Robert Brillas d’Esplugues!

Activitat: XVI Jornades de Sensibilització de la Festa Major d’Esplugues

Àrea: Delegació del Baix Llobregat

Data: Diumenge 23 de setembre

Lloc: Jardins i zona de vianants del Casal de Cultura Robert Brillas d’Esplugues (c/ Àngel Guimerà, 35, Esplugues)