Dia Internacional del Síndrome d’Asperger

Comentaris tancats a Dia Internacional del Síndrome d’Asperger

DIA INTERNACIONAL DEL SÍNDROME D’ASPERGER

Avui, 18 de febrer, celebrem el Dia Internacional del Síndrome d’Asperger. Es tracta d’un trastorn del desenvolupament dins de l’espectre autista que provoca pensament rígid i resistència al canvi i pot afectar a la comunicació verbal i no verbal i a la interacció social.

Aquest any, Aprenem Autisme s’ha sumat a la campanya promoguda des d’Autismo España, que té com a finalitat conscienciar a la ciutadania per comprendre i empatitzar amb les persones amb Síndrome d’Asperger i fomentar d’aquesta manera la participació en la societat en igualtat de condicions. Des d’Aprenem Autisme volem reivindicar, un any més, la necessitat d’adaptar l’entorn a les persones amb autisme. Que cap persona es quedi enrere.

“Haz espacio” és el lema de la campanya enguany. I no podem estar més d’acord. Hem de demanar a institucions, governs i a la mateixa ciutadania que s’ha d’empatitzar amb les persones amb TEA, per tal de construir una societat més justa on totes les persones, amb Síndrome d’Asperger o qualsevol altre trastorn del desenvolupament dins de l’espectre autista, puguin ser tractades en igualtat de condicions.

El passat dimecres i en un acte organitzat per Autismo España, els assistents van demanar donar més visibilitat al talent amb intervencions de diferents testimonis. Totes les persones que van participar, com José Manuel Huesa (Servimedia), Marcos Zamora (Asociación de profesionales de Autismo), Luis Cayo (Comité Español de Personas con Discapacidad) o Jesús García (Confederación Autismo España) van reivindicar que és imprescindible continuar trencant les barreres que existeixen a la societat actual per aconseguir la inclusió laboral de les persones.

Us deixem el vídeo amb totes les intervencions de l’acte del passat dimecres.