Participem en el projecte europeu d’estudis en medicina innovadora en l’autisme

Comentaris tancats a Participem en el projecte europeu d’estudis en medicina innovadora en l’autisme

Aquesta setmana hem participat en el Projecte Europeu Autism Innovative Medicine Studies-2- Trials (AIMS-2-Trials) a la ciutat de Munich. El qual, aglutina a més de 48 centres de recerca de 14 ciutats, associacions de famílies com Aprenem i Gautena de España, Autisme Europa o Autistica de UK i professionals implicats en una iniciativa que durarà uns 5 anys amb l’objectiu de desenvolupar i testar nous tractaments per millorar la qualitat de vida de les persones amb autisme.

El projecte pretén:

–  Conèixer els mecanismes de l’autisme per tal de fer-los entenedors i traduïbles d’escala molecular a escala humana.

–  Identificar riscos en etapes primerenques.

–  Proveir de biomarcadors per preveure el desenvolupament de cada persona i poder aplicar tractaments específics en el moment específic.

–  Crear formes de mesura de resultats objectius.

–  Provar nous tractaments en l’àmbit internacional per accelerar la seva eficàcia en temes de comorbiditat i per accelerar els que estan per sortir.

–  Col·laborar amb els principals interessats, les famílies, per identificar les barreres en el testatge i prova de nous tractaments.

Els resultats obtinguts es compartiran a l’àmbit mundial: bases de dades, dispositius mèdics, etc. per tal d’augmentar el coneixement de l’autisme i ajudar a desenvolupar nous tractaments.

Durant l’esdeveniment vam tenir l’oportunitat de saludar a Simon-Baron Cohen i els responsables de l’Hospital Clínic de Barcelona, Hospital Gregorio Marañón de Madrid i d’Autisme Europa.

Va ser una jornada molt interessant i molt profitosa!

Si voleu més informació: AIMS-2-TRIALS