2 d’abril, Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme

Comentaris tancats a 2 d’abril, Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme
Noticia-2-abril-dia-autisme

Defensem els drets de les persones amb autisme i les seves famílies

Per commemorar el 2 d’abril, Dia Mundial de l’Autisme, volem continuar amb la nostra tasca de sensibilització i malgrat la situació actual, donar a conèixer l’autisme a la societat connectant-nos al blau.

Defensem els drets de les persones amb trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA), la igualtat d’oportunitats, la promoció i el desenvolupament de l’autonomia personal i la inclusió escolar, laboral i social. Tot i que avui en dia hem avançat en alguns aspectes, la realitat ens diu que encara hi ha molts mites i estereotips en relació amb el trastorn i les persones amb TEA i que les seves famílies encara es troben amb moltes barreres per fer efectius els seus drets i garantir una veritable inclusió.

#acasadeblau, una campanya adaptada al confinament pel coronavirus

Aprenem commemora enguany el Dia Mundial de l’Autisme, 2 d’abril, amb una campanya específica, adaptada a la situació actual generada pel confinament a causa del coronavirus. Els actes que estaven previstos per aquest mes d’abril queden posposats fins a nova data, en funció de com evolucionin les restriccions a la mobilitat.

#acasadeblau és la proposta per aquests dies de confinament que ens permetrà compartir a les xarxes socials fotos, vídeos, dibuixos, amb el color blau com a protagonista. L’objectiu és sensibilitzar i donar visibilitat a les persones amb TEA per trencar mites i estereotips que hi ha al voltant del trastorn fent-lo visible des de casa. Per sumar-vos i solidaritzar-vos, podeu fer fotos o vídeos amb samarretes blaves, coreografies vestits de blau, omplir de somriures blaus els vostres balcons i finestres, etc. Qualsevol idea és benvinguda, promoveu la vostra creativitat amb els hashtags #acasadeblau #connectatalblau !

El TEA

El Trastorn de l’Espectre Autista és encara molt desconegut a tots els nivells. Tot i que en els darrers anys hem avançat, avui dia encara existeixen nombrosos mites i tòpics vers les persones amb autisme i constitueixen veritables barreres per a la seva plena inclusió social. Per aquest motiu, les Nacions Unides va declarar el 2008  el dia 2 d’abril com el Dia Mundial de conscienciació sobre l’autisme, un trastorn neurològic que afecta la percepció i el processament cerebral de la informació d’un 1 % de la població.

Aprenem

L’Associació APRENEM per a la Inclusió de les Persones amb Trastorn de l’Espectre Autista, neix l’any 2006 per iniciativa d’un grup de famílies amb l’objectiu de defensar els DRETS de les persones amb autisme i millorar la seva qualitat de vida i la de les seves famílies. Actualment, agrupa a més de 550 famílies a les quals facilita orientació, informació, acompanyament i suport jurídic i amb les que comparteix el projecte de vida pels seus fills i filles, pels que reivindiquen un futur digne i amb les mateixes oportunitats que qualsevol altra persona.